لیست اختراعات حميد رضا حيدري
- وجود يك cis Regulatory Element كه بيان اختصاصي در عضله قلبي دارد و همچنين اثر پروموتور اختصاصي قلب را تقويت ميكند. 2- وجود عناصر پاسخ دهنده به هايپوكسي (HRE) كه نسبت به توالي هاي قبلي بلند تر بوده هم داراي جايگاه اتصال براي فاكتور رونويسي HIF-1α و هم جايگاه اتصال براي فاكتور رونويسي SP1 ميباشد.ضمن اينكه اين توالي ها از سه پروموتور مجزا كه هركدام به تنهايي تحت تاثير هايپوكسي افزايش بيان دارند مشتق شده و به همين علت براي سنتز نياز به PCR همپوشان (Overlap PCR) نيست. 3- داراي 250 جفت باز از پروموتور اختصاصي قلب زنجيره سبك ميوزين ميباشد. 4- داراي ناحيه غير ترجمه شونده 5 پريم مشتق از IRES ويروسي ميباشد كه اجازه ترانسلاسيون غير وابسته به CAP را به ترانس ژن ميدهد. هنگام هايپوكسي سطح كلي ترانسلاسيون كم ميشود. 5- يك توالي سيگنال پپتيد مايتوكنريايي دارد كه بسته به نوع انزيمي كه جهت سابكلون كردن ترانس ژن استفاده ميشود اين توالي قابل استفاده ميباشد. 6- داراي ناحيه غير ترجمه شونده 3 پريم و همچنين دم پلي A مشتق از ژن بتاگلوبين است.
سنجش سرعت جريان هوا مستقل از جهت جريان هوا در بسياري از موارد همچون در تعيين استرس هاي حرارتي بعنوان يكي از مولفه هاي آسايش حرارتي، مورد نياز مي باشد. در حال حاضر تنها وسيله اي كه اين قابليت را دارد دماسنج كاتا است كه متاسفانه عليرغم دقت بالا بدليل مشكلاتي همچون نيازمندي به وسايل جانبي، وقت گير بودن، نياز به محاسبات پيچيده و غيره از كاربرد پذيري و محبوبيت اين وسيله به شدت كاسته و باعث شده متخصصان از ساير وسايل همچون سرعت سنج هاي پره اي و يا حرارتي كه وابسته به جهت هستند و عملا استفاده از آنها در محيط هاي شغلي با خطاي قابل توجهي همراه است، استفاده نمايند. كاتاترمومتر الكترونيكي ارائه شده مورد ادعا، با طراحي دستگاهي مكانيكي و الكترونيكي و وارد كردن فرمولها و ضرايب مرتبط با هر يك از اين دماسنجها در نرم افزار دستگاه، سيستم يكپارچه اي را فراهم نموده است كه محدديت هاي كاتاترمومتر را حذف و يا به حداقل مي رساند و با تسهيل نمودن استفاده از كاتا، افزايش سرعت اندازه گيري و افزايش دقت اندازه گيري (بدليل كاهش در گير شدن فرد در اندازه گيري)، مي تواند باعث افزايش محبوبيت و رواج استفاده از اين وسيله گردد.
يكي از مسايل بسيار مهم در شركت نفت توزيع به موقع سوخت، به جايگاه ها پخش سوخت در سرتاسر كشور است. به اين دليل جايگاه هاي پخش سوخت موفظند سوخت موجودي مخازن خود را در وقت مناسب به شركت اعلام كنند تا شركت به موقع بتواند سوخت را براي آنها ارسال كند. در حال حاضر در جايگاه هاي پخش سوخت موجودي مخازن كه گاهي تعداد آنها به 8 عدد در هر جايگاه مي رسد، به روشي كاملا سنتي و با دقتي بسيار پايين و بوسيله ي ميله هايي موسوم به ديپ اندازه گيري مي شود. اين عمل به اين صورت انجام مي شود كه در هر روز چندين بار يكي كارگران جايگاه دپپ مربوط به هر مخزن را بررسي كرده و موجودي آن را اعلام مي كند. اين روش مشكلات زيادي را به دنبال دارد. در اين روش از آنجا كه از نيروي انساني استفاده مي شود و اندازه گيري به صورت چشمي صورت مي گيرد، احتمال خطا بسيار زياد مي شود. همچنين در اين روش احتمال بروز مشكلاتي از قبيل قاچاق سوخت نيز توسط عوامل انساني وجود دارد. از آنجا كه اين روش بسيار وقتگير و خسته كننده است، امكان مانيتور كردن حجم سوخت در مخازن به صورت بلا درنگ (Realtime) هم وجود ندارد. لذا بر آن شديم سامانه و سيستمي را طراحي و پياده سازي نماييم تا علاوه بر رفع مشكلات ذكر شده حجم سوخت در مخازن را به صورت بلادرنگ (Realtime) اندازه گيري نموده و نمايش دهد و مطابق با استانداردهاي شركت نفت باشد. دستگاهي كه ما طراحي كرديم، ارتفاع، ليتراژ سوخت و آب كف مخزن و دماي هر مخزن در جايگاه را به صورت Realtime و بدون هيچگونه تماسي با سوخت اندازه گيري كرده بر روي يك صفحه ي نمايشگر كه قابليت نصب در جاهاي مختلف را دارد، نمايش مي دهد. اين دستگاه از ايمني فوق العاده بالايي برخوردار است و تمامي استانداردهاي سخت گيرانه ي شركت نفت را برآورده مي كند. نمايشگر دستگاه قابليت اتصال به 128 مخزن را به طور همزمان داراست و مي تواند اطلاعات آنها را به صورت Realtime نمايش دهد. و صرفا كافيست كاربر با كليك كردن بر روي صفحه ي لمسي نمايشگر، مخزن مورد نظر را انتخاب كرده و اطلاعات آن را مشاهده كند. همچنين اين دستگاه قابليت ارسال تمامي اطلاعات از طريق مودم به شركت نفت را دارد و اين باعث مي شود كه شركت نفت در هر لحظه از وضعيت موجودي مخازن در جايگاه هاي تحت پوشش خود باخبر بوده و در موقع مناسب سوخت را به جايگاه ها ارسال مي كند.
تراورس ها از جمله اجزا روسازي خطوط ريلي مي باشند كه وظيفه آن ها انتقال بار از ريل به بالاست و زير سازه مي باشد. بدليل ساختار صلب تراورس هاي بتني تنش ايجاد شده در زير تراورس و همچنين فشار به وجود آمده در لايه بالاست مقادير قابل توجهي مي باشند كه اين امر موجب خرابي اجزا خط و از بين رفتن كارايي آن مي گردد. به منظور مرتفع نمودن اين كاستي ها تراورس نانو كامپوزيتي ساخته شده با نانو مواد پليمري هسته پوسته كه داراي خواص ارتجاعي و ميرايي مناسب مي باشد طراحي و ساخته شد و تاثير آن در كاهش تنش هاي ايجاد شده در زير تراورس و فشار به وجود آمده در لايه بالاست در مقايسه با تراورس استاندارد معمول مقايسه گرديد. استفاده از اين مواد از آن جهت در اين طرح مورد توجه مي باشد كه از ويژگي هاي منحصر به فرد نانو ذرات هسته و پوسته دارا بودن هسته اي با تحمل فشار بالا به جهت آروماتيك بودن و پوسته اي با فانكشناليتي هوشمند جهت ايجاد الاستيسيته مناسب مي باشد. بنابراين استفاده از اين مواد در ساختمان تراورس موجب مي گردد تا از سويي مقاومت كافي براي تحمل فشارهاي بالاي وارده ناشي از حركت قطار تامين گرديده و فشار بر تراورس و لايه بالاست كاهش يابد و از سوي ديگر صلبيت خط بدليل وجود الاستيسيته كاهش يابد. اين تراورس از چهار لايه تشكيل گرديده است كه عبارتند از: لايه بتني لايه اتصالي لايه نانو مواد و لايه توزيع نيرو. ساخت لايه ناو كامپوزيتي شامل نانو ذرات هسته با مونومرهاي استايرن و بوتيل اكريلات و پوسته كه شامل مونومرهاي متاكريليك اسيد و هيدروكسيل متاكريليك اسيد مي باشد با استفاده از روش پليمريزاسيون امولسيوني نيمه پيوسته در دماي 75 درجه و دور همزن 300 دور در دقيقه و پخت در دماي 32 درجه سانتي گراد انجام مي گردد. نتايج نشان مي دهد كه استفاده از تراورس نانو كامپوزيتي موجب مي گردد فشار در زير تراورس بطور ميانگين 15 درصد و در لايه بالاست بطور ميانگين 50 درصد كاهش يابد كه علت آن وجود خاصيت الاستيسيته و ميرايي بيشتر در تراورس نانو
در اين اختراع يك مكانيزم براي حمل باك خودرو پژو RD طراحي شده است و يك روش عددي براي دستيابي به بيشترين ظرفيت حمل بار اين مكانيزم با در نظر گرفتن مفاصل انعطاف پذير و قيود دقت و موتور، توصيف شده است. بيشترين ظرفيت حمل بار منيپولاتورها براي يك مسير داده شده، توسط چندين عامل محدود مي شود. مهمترين اين عامل ها عبارتند از: مشخصه هاي ديناميكي منيپولاتور ، محدوديت هاي موتور محرك و انعطاف پذيري مفاصل از جمله وجود انتقال دهنده ها و كاهش دهنده ها. در ابتدا مكانيزم طراحي و ساخته شده و معادلات سينماتيكي مكانيزم حمل باك خودرو با در نظر گرفتن 6 درجه آزادي استخراج مي شوند و شبيه سازي مكانيزم توسط نرم افزار انجام مي شود. سپس مدلسازي ديناميك مكانيزم با مفاصل انعطاف پذير با ساده سازي آن براي سه محور اصلي انجام مي شود. در ادامه روشي براي تعيين ظرفيت حمل بار ديناميكي با توجه به قيود دقت و موتوري توضيح داده شده و ظرفيت حمل بار ديناميكي براي ماكزيمم مورد نظر از اين روش محاسبه مي شود. نتايج به دست آمده ضرورت هر دو قيد با توجه به اينكه كداميك نقش اصلي را در رابطه با دقت و دنبال نمودن مسير را بازي مي كنند ، مشخص مي كند.
موارد یافت شده: 8